Conferència de l’Anna Gabriel al Centre Català de Luxemburg

L'Anna Gabriel també es va reunir amb diputats i membres de la Comissió Internacional del partit de l'esquerra alternativa luxemburguesa Déi Lenk (L'esquerra) per tal d'establir relacions i al mateix temps garantir el suport d'aquesta força política al referèndum a Catalunya.

L'Assemblea de la CUP Exterior, que agrupa als militants i simpatitzants de la CUP residents arreu del món, ha iniciat la seva campanya per a mobilitzar les comunitats catalans de l'exterior cara al referèndum que espera serà convocat pel Govern català entre els mesos de setembre i octubre.

Amb motiu del Dia Internacional de la Catalunya Exterior, la CUP Exterior va fer públic un comunicat LES COMUNITATS CATALANES DE L’EXTERIOR VOLEM SER PART ACTIVA EN EL REFERÈNDUM SOBRE EL FUTUR DE CATALUNYA (http://exterior.cup.cat/noticia/declaracio-de-la-cup-exterior-les-comunitats-catalanes-de-lexterior-volem-ser-part-activa-en) on explica com un total de 284.374 catalans estan inscrits als consolats espanyols d’arreu del món, això representa un augment de 140.732 entre 2008 i 2016. Un país que es descapitalitza laboralment i intel·lectualment és un país que té un seriós problema que amenaça no només el seu futur sinó també el seu present. Des de la CUP Exterior sabem molt bé que l’emigració precària, és una característica estructural d’un sistema capitalista que utilitza la mobilitat dels recursos humans de la forma més beneficiosa als seus interessos. Per tal de comptar amb un cens propi dels catalans residents a l’exterior, recomanem a tots els catalans residents a l'exterior donar-se d'alta en l’existent Registre de Catalans i Catalanes Residents a l’Exterior.

L'Assemblea de la CUP Exterior ha iniciat també una sèrie d'actes presencials a l'exterior en els qui hi participaran diversos diputats de la formació. El dilluns 24 d'abril la portaveu parlamentària de la CUP-Crida Constiuent, Anna Gabriel, va impartir una conferència al Centre Català de Luxemburg organitzda per aquesta entitat amb el suport de l'ANC Luxemburg i de la CUP Exterior. En una sala plena l'Anna Gabriel va refermar la posició favorable a que el Govern convoqui el referèndum i a que es garantitzin, mitjançant una ràpida aprovació de la Llei de vot electrònic dels catalans de l'exterior, els drets del prop de 220.000 catalans amb dret de vot a l'exterior.

Durant la seva estada a Luxemburg l'Anna Gabriel es va reunir amb diputats i membres de la Comissió Internacional del partit de l'esquerra alternativa luxemburguesa Déi Lenk (L'esquerra) que té dos diputats (sobre 60) al parlament luxemburguès per tal d'establir relacions i al mateix temps garantir el suport d'aquesta força política al referèndum a Catalunya.

L'Assemblea de la CUP Exterior organitzarà nous actes a Brussel.les (al mes de maig) i a Mèxic (al mes de juny).