Crida a la recuperació de la casa del President Macià a Vallmanya

La Candidatura d’Unitat Popular a Ponent fa una crida a la recuperació de la Casa Pairal del que fou primer president de la Generalitat de Catalunya, Francesc Macià, situada al poble de Vallmanya (Segrià). Macià i la seva família, passaven llargues temporades a la finca d’ençà del seu casament amb lleidatana Eugènia Lamarca.

L’edificació, una casa pairal de finals del s. XIX de rellevant importància arquitectònica i deshabitada des de fa anys, es troba actualment en un alarmant estat de degradació, que en cas de no actuació urgent pot esdevenir irreversible.

La CUP, que en diferents ocasions ha fet arribar la qüestió a l’Ajuntament d’Alcarràs i a la presidència de la Diputació de Lleida, considera que correspon a la corporació municipal desencallar el tema amb l’actual propietari de la finca i que en la restauració i conservació s’hi ha d’implicar el conjunt d’administracions, inclosos el Memorial Democràtic i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

La CUP, a banda de reivindicar-ne la seva condició d’Espai de Memòria, proposa donar un ús públic a la casa per tal d’evitar que continuï deteriorant-se i acabi caient de manera irreversible.

Crida a la recuperació de la ‘Casa Macià’ de Vallmanya.

L’edificació, molt deteriorada, requereix un projecte urgent de rehabilitació que n’eviti la seva degradació irreversible