Per la commemoració del pas de George Orwell per Lleida

Fent seva una proposta del Grup de Recuperació Històrica del Centre Excursionista de Lleida la CUP va sol·licitar a la Diputació de Lleida recordar el pas de l’escriptor anglès George Orwell per l’aleshores Hospital Intercomarcal de Lleida, centre pertanyent a la institució provincial. Entenem que el reconeixement a personalitats rellevants de la cultura i amb un ferm compromís antifeixista com un complement a la necessària eliminació dels noms franquistes de la via pública.

La petició de la CUP va fer-se al punt de precs i preguntes i no va obtenir resposta. A continuació en transcrivim el text:

“El passat 27 de desembre vam rebre, suposem que com tots els grups polítics aquí presents, un correu del Grup de Recuperació Històrica del Centre Excursionista de Lleida sobre el pas, ara farà vuitanta anys de l’escriptor George Orwell per l’aleshores Hospital Intercomarcal de Lleida i proposant recordar el pas de l’escriptor per la ciutat amb un acte on es posaria el nom de “Jardins George Orwell” als jardinets que es troben a l’interior del recinte de l’actual Hospital de Santa Maria, juntament amb una placa o monòlit commemoratiu.

Des del grup polític de la CUP donem suport a la proposta i emplacem a la resta de grups i a l’equip de govern de la Diputació a fer els passos necessaris per a fer realitat, de la manera més unitària possible, la proposta del Grup de Recuperació Històrica del CEL”