Candidatura d'Unitat Popular

Territorial Ponent-Pirineus

Notícies de Territorial Ponent-Pirineus

La presidència del Consell Comarcal de la Segarra va decidir-se a la tercera votació en favor de d’ERC al disposar el seu grup d’un major nombre de consellers després de que les tres votacions haguessin acabat en empat:

Francesc Lluch, alcalde de Sant Guim de Freixenet, ERC, 9 vots

Imma Secanell, alcaldessa de Tarroja, JxCat, 9 vots

Dània Verdés, regidora de Sant Guim de la Plana, CUP, 1 vot

La Junta Rectora i el Consell General són els dos òrgans col·legiats de l’Institut d’Estudis Ilerdencs. Mentre que el primer és l’òrgan de govern de caire polític, on hi ha representats partits polítics i els consells comarcals, entre altres, al Consell General hi ha els representants del món cultural i acadèmic. El consell està constituït per 36 consellers anomenats pel ple de la Diputació, per un període de quatre anys renovables per meitats cada dos.

La nova moció, actualitzada i amb més punts als acords, no es va poder entrar al registre, com es fa habitualment, perquè el nostre diputat encara no havia pres possessió, però sí que es va poder debatre a la reunió de coordinadors de grups (dimecres 21 de novembre), per si els diferents grups volien fer-hi alguna esmena que es pogués incorporar al nou text, que formalment es presentaria com a substitut del presentat al setembre al mateix ple, un cop el nou diputat hagués accedit al càrrec.

La decisió de convocar el ple d’investidura en un moment en que el nostre grup no pot fer efectiva la representació que el poble li va atorgar és una manca de sentit democràtic a l’aprofitar-se d’una situació –l’absència del diputat de la CUP, que encara no ha rebut l’acta de la Junta electoral, i la del diputat d’UA per trobar-se de viatge- que permetrà al grup polític de CiU tenir avui una majoria que no va obtenir a les urnes.

L’anunci de la dimissió del president de la Diputació de Lleida “per la pèrdua de suport” dins del seu propi partit després de la seva detenció en una operació anticorrupció és un fet positiu però insuficient per a l’assumpció de responsabilitats derivades del cas i la necessària neteja de institucions públiques.

La CUP denuncia que com a mínim una quinzena de centrals hidroelèctriques catalanes són explotades amb concessions ja caducades, algunes des de fa més de 30 anys, moment en el qual haurien d'haver passat a control públic.

Reñé és president de la Diputació des de 2011. El 2015 va ser reelegit amb els vots favorables de CiU, ERC, PSC i UA, partits que en diferents etapes al llarg d'aquesta legislatura li han permès governar com si disposés de majoria absoluta.

En les darreres setmanes han sortit a la llum fins a tres projectes d’investigacions mineres al Pirineu, dos d’ells localitzats a la comarca del Pallars Sobirà, concretament als municipis d’Alt Àneu i de Baix Pallars, i un tercer al Pallars Jussà, a la Vall Fosca. Es tracta d’un permís per a valorar la viabilitat d’extreure tungstè o wolframi i or, en el primer cas, i cobalt i níquel en els altres dos

Pàgines